onsdag 14 september 2011

Skönt trött......

....sittande i soffan framför brasan, varmt och gott, extra mysigt att höra hur det blåser och regnar utanför när det är varmt och mysigt inomhus, oj vad det vräker ner!


Inser dock när jag sitter och tittar in i brasan, tycker det är så rogivande att titta in i elden
och ljuslågor, att luckorna behöver putsas och att hela den öppna spisen behöver målas om, ganska sotig lite överallt..... tänk så mycket man kan missa när något inte används, även om TV är precis bredvid så har jag inte riktigt sett hur sotig spisen är förrän jag använder den idag.... (eller så har jag förträngt det... kan också vara möjligt och ganska troligt....)

Skön kväll har jag och dottern haft, hämtade ganska tidigt (var som vanligt inte poppis när jag kom mitt i leken, och hur ska man kunna veta när det är rätt läge att hämta???? men får väl var nöjd med att hon trivs så bra att hon inte "vill" gå hem...) men när jag berättade att jag hade badkläderna med i bilen så blev det fart på henne. Finns inte mycket som är bättre än att bada och simma!

Fixade badkort till hela familjen så det är bara till att simma så ofta det bara hinns med.....

Det blev en hel del längder för oss båda, dusch och bastu och sen middag.... blir så skönt trött av att bada.

Massa mys med dottern hela kvällen, middag, fixa med marsvinen, förbereda väskor och frukt inför morgondagen och en massa läsning



och som avslut, vår favorit "Halv åtta hos mig". Nu har lugnet lagt sig däruppe. Det är alltid en speciell känsla den där första kvällen när jag hämtat henne efter en vecka hos sin pappa, extra härlig och underbar är första kvällen.

1 kommentar:

  1. Är riktigt avis på din öppna spis, sotig eller ej! :)
    Och vad stor hon har blivit, din Johanna!
    Kram!

    SvaraRadera