lördag 17 september 2011

Ska jag.....

....ändra namnet på min blogg???? Min man, som är en klok man, tyckte att jag egentligen borde ändra namnet från Livet - Här och Nu till Livet - Igår.....

Jag är ju en väldigt kvällstrött kvinna så det är inte så ofta jag orkar blogga på kvällen innan jag går och lägger mig, å andra sidan är jag väldigt morgonpigg, inte ovanligt att jag bloggar 5-6 på morgonen... men då är det ofta om vad som hände igår!!!!

Men det känns inte riktigt rätt att ändra namnet!!! Jag behåller det, för det står för att jag jobbar med att försöka leva mitt liv här och nu, och det är de tankar och det jag upplever här och nu som jag skriver om, även om en del av det jag upplevt var igår, men det är mina tankar idag som jag skriver om, och det jag upplevde här och nu igår som jag skriver om.??? Det var ju inte helt lätt att förstå.... inte för mig heller! Men det är jag van vid, att inte alltid riktigt förstå mig själv, har börjat lära mig att leva med det!

Har inte alltid varit duktig på att leva "här och nu" spenderade mer tid på att oroa mig och fundera på vad som hände igår och vad som ska göras imorgon! Då missar man så mycket av livet, för livet jag lever är ju idag, denna minut, just nu! Inte imorgon eller nästa vecka! Man missar, hur blommorna doftar, hur björnbären smakar, hur gott man skrattar med sina barn, hur härlig min man är, hur underbart det är med vänner och att umgås med dem, hur gott nyklippt gräs doftar, hur härliga barnkramar och pussar är, hur gott dagens första kopp kaffe smakar och doftar, hur skönt det är att bara vara, att lyssna på den som pratar, att njuta av matlagning.....jag listan kan göras hur lång som helst av vad man missar om man inte är mer "HÄR och NU".

Livet är härligt! Njut av det här och nu, vänta inte till imorgon, vänta inte på att någon gång i framtiden vill jag/ska jag göra....förverkliga det nu! Lägg inte tid på fel saker! Glöm inte dina nära och kära, det är de som gör livet värt att leva! Njut av alla små saker i livet, det är de som utgör stommen i livet, inte de få stora sakerna!



Man missar den fantastiska utsikten från trappan, den fina solen som är på väg upp klockan 6 på morgonen.....


..dom sista rosorna i rabatten och mycket annat vackert här i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar