onsdag 21 september 2011

När jag hittat ....

....en riktigt bra bok blir jag helt uppslukad! Det är så härligt med böcker, att riktigt gå in i handlingen, bygga bilderna av det som händer utifrån hur jag läser och tolkar texten, att bli helt "döv och blind" för omvärlden. Det är inte helt lätt ibland att hitta sådana böcker, jag tar gärna emot tips på böcker som har fångat ditt intresse!

Just nu har jag kommit in i en fantastiskt bra bok....


Paganinikontraktet, skriven av Lars Kepler. Har du inte läst denna boken, gör det!

Det är tur att varje bok man hittar inte är sådan som griper tag i mig till 100%, då hade jag inte fått gjort mycket annat än att läsa. Det är ju inte helt lyckat alltid.....

Men det är så gott att ha en riktigt bra bok att bara sjunka in i. Idag vaknade jag riktigt tidigt, tog min bok, placerade mig i gungstolen, en god kopp kaffe och sen bara sjuuuunka ner i bokens handling och njuta.

Men nu är det dax att slita sig, behöver väcka lilltjejen och starta dagen tillsammans. Ska inte vänta för länge så vi hamnar i tidspress. Det är skönt att ha gott om tid så man slipper tjata och skynda på allt som ska göras på morgonen.

Idag är det onsdag, och då är det "vaktombyte" i vår familj. Jag och Johannas pappa byter på onsdagar. Denna veckan är det jag som ska lämna och pappan som ska hämta. Så att få en bra morgon är extra viktigt på onsdagsmorgon jämn vecka. Vi är dessutom lite extra känsliga denna morgon, vi behöver vara ta hand om varandra lite extra denna morgon och verkligen se till att inte hamna i onödig diskussioner. Vill ha mys och en skön lämning så vi mår bra av att säga hejdå till nästa onsdag.

Så nu ska jag upp och mysa med dottern! Hon ligger faktiskt och snusar gott i min säng. Det kom en liten tjej vid halv 5 som frös, hade sparkat av sig täcket, och hon ville sova vidare i min säng. Det säger jag inte nej till, det är så sällan man får ha en liten goding som ligger och sparkar en i ryggen i sängen nu förtiden. Så det är bäst att passa på.... myyyyys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar