onsdag 21 september 2011

Ibland hinner.....

....man lite mer på morgonen. Fråga mig inte hur vi lyckades med det idag, men att vi beslutat att ta bilen istället för cykeln till skolan kan ju ha lite med saken att göra....





Så kul att hinna lägga lite tid på att göra frisyr på dottern. Jag tycker det är jättekul att hålla på med hår, att kamma och borsta, göra flätor och frisyrer - kul. Dottern har först detta året börjat uppskatta när jag gör det på henne. Hon har varit så håröm tidigare, men det har blivit lite bättre. Så njuter vi av det båda två!

Fokus för dagen var att göra en frisyr som håller håret borta från ögonen, Johanna har det lite jobbigt med sina ögon, det kliar och irriterar henne och då blir det inte bättre med hår i ögonen.


Nöjd tjej!

Så fin min lilla stumpa blev! Jag är själv lite nöjd, fixa detta utan att ta hjälp av Youtube...... annars har jag hört att man kan hitta bra instruktionsvideos till allt möjligt där, inklusive inbakade flätor.

Det tog pappan hjälp av när han skulle fläta hennes hår när det var drillning i våras, imponerad av att man kan komma på tanken att ta hjälp av youtube..... Det finns mycket mer att hämta där än vad jag insett!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar