torsdag 22 september 2011

Det var på tiden......

....att jag fick ut tummen ur nederdelen av ryggen och satte igång med att renovera trappan här hemma! Har längtat efter att måla om trappan läääääänge, har till och med haft färg hemma i minst ett år tror jag. Vissa saker tar bara längre tid att bli färdiga att sätt igång med!!!

Idag, helt plötsligt så fick jag bara ett infall och satte igång!


Så här såg trappan ut innan....



...och så här ser den ut efter första grundmålningen! Ser redan hur bra det kommer att bli, även om det är väldigt flammigt just nu!

Vad har jag lärt mig idag då?? Att när man väl sätter igång så går det undan (det visste jag ju tidigare...), att det är så himla kul att göra sådant som ger omedelbart resultat (visste jag ju också...) undrar när de nya lärdomarna kommer!!! Jo, slipning gör att händer och armar skakar, även nu när jag slutat slipa. Kemiskt trä torkar ruggigt fooooort, snacka om att man måste vara snabb! (det var jag inte första gången....) Man ska lägga på tunt med kemiskt trä och sen dra av snabbt med spackeln, precis som när man spacklar på väggarna innan målning! Annars får man slipa ännu mer (det lärde jag mig verkligen den hårda vägen idag...)

De stora hjältarna idag....



Slipmaskinen (tack pappa för lånet, vad hade jag gjort utan den idag, hade fortfarande legat på knä och slipat om jag inte haft den) damsugaren som sugit in lite av slipdammet (inte så mycket som jag tror troligen, lär vara mycket att städa de närmaste dagarna) och tjejernas spelare, så jag har kunnat digga under tiden jag jobbat!

Hoppas att trappan hinner torka innan jag ska sova, annars blir det soffan inatt! Det hade ju i och för sig inte varit första gången....:-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar